telegram 1  instagram 1  aparat


«بازخورد »
ادامه مطلب شب قبل...‌‌..
فراموش نکنید وقتی هدف بازخورد افزایش توان «خودکار بودن » دانش آموز است ،باید در مرحله اول

اعتماد به نفس مخاطب را تقویت کند تا به واقع موثر باشد. طوری بازخورد دهید که دانش آموز احساس کند دلایل شما را می‌بیند

و می فهمد که هدف یادگیری چیست و تا چه اندازه به آن نزدیک است و اینکه او را راهنمایی کرده اید

که چه کند تا به هدف برسد. بازخورد باید مثبت باشد اما مثبت بودن به

معنای رضایت ساختگی یا خوب جلوه دادن کار دانش آموز «وقتی کار خوب نیست »

نمی باشد مثبت بودن به این معناست که معلم ابتدا بر قوت‌های دانش آموز که «می تواند »کمک کند

تا کار او را در جهت هدف های آموزشی باشد. تاکید کند و نشان دهد که او چه چیزی یاد گرفته ،یا

در چه موردی در حال پیشرفت است مثبت بودن یعنی تعیین اینکه دانش آموز در چه موردی به تلاش نیاز دارد

و راهنمایی وی برای اینکه بتواند پیشرفت کند. اینکه ضعف ها را ببینیم ولی نتوانیم

راهکارهایی برای رفع آنها بدهیم ،هیچ کمکی به دانش آموز نمی‌کند. بازخورد به هر شیوه ای که داده شود

باید برای دانش آموز قابل فهم باشد، به عبارت دیگر دانش‌آموز باید منظور شما را به خوبی درک کند.

در بازخورد یک اصل طلایی وجود دارد« بازخورد نه خیلی کم نه خیلی زیاد بلکه درست و به اندازه باشد » فراموش نکنید

دانش آموزان پایه «اول »قادر به خواندن آنچه برایشان می‌نویسید نیستند، بنابراین برای بازخورد دادن به او بیشتر از بازخوردهای شفاهی استفاده کنید

و بازخوردهای کتبی بر روی آزمون ها و فعالیت های بچه ها جهت اطلاع رسانی به والدین و پیشرفت کار وی درج می شود.
ادامه دارد .....

واحدهای مجتمع علوی

آدرس واحد مرکزی

شیراز-بلوار جمهوری اسلامی- روبروی صداو سیما- خیابان جهاد سازندگی- مجتمع آموزشی و فرهنگی علــــوی

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تلفن : 5-07132260881

آدرس شعبه دو

شیراز-بلوار جمهوری اسلامی-نبش خیابان نارون- دبیرستان دخترانه علوی

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تلفن : 7_0712277205