telegram 1  instagram 1  aparat

ثبت مشاهدات
همانگونه که مستحضرید پیامد تغییر رویکرد ارزشیابی از پایانی به فرآیندی، بررسی دقیق و مستمر ابعاد مختلف وجودی دانش‌آموزان است .این تحولات اهداف مهمی است که نظام آموزشی به دنبال آن است .بی تردید رصد و جمع آوری اطلاعات ابعاد وجودی دانش آموزان به ویژه کردار و عمل دانش آموزان می بایست از طریق ابزار خاص خود صورت گیرد. یکی ابزارهای مفید این تحولات« مشاهده »است. همکاران به خوبی می‌دانند که بین دیدن و مشاهده تفاوت جدی و اساسی وجود دارد. در هنگام دیدن ما رویدادها و پدیده‌ای را می نگریم اما به بسیاری از جزئیات و موارد مهم آن توجهی نداریم. اما در مشاهده یک پدیده را دقیق و هدفمند و با جزئیات بررسی می کنیم .
واضح است که بسیاری از مشاهدات معلم در حین عمل و فعالیت دانش آموزان صورت می‌گیرد .معلمان برای دانش آموزان فعالیت‌هایی را طراحی می کنند و در حین اجرای این فعالیت‌ها به میان دانش‌آموزان می‌روند و ضمن مشاهده نحوه عمل آنها را به صورت فردی و گروهی مشاهده و راهنمایی لازم را اعمال کرده و نقاط قوت و ضعف شان را به آنها گوشزد می‌کنند. این عمل در واقع نوعی مشاهده است.
در برخی از موارد لازم است این مشاهدات مستند و ثبت شود و برای تصمیم گیری های بعدی مورد استفاده قرار گیرد. ثبت این مشاهدات گاهی به صورت ساختار مند و از پیش تعیین شده صورت می‌گیرد که به آن فهرست وارسی یا «چک لیست» گفته می‌شود گاهی ثبت مشاهده به صورت آزاد و باز انجام می‌شود که در آن یک رفتار توصیف و تفسیر می گردد. به نمونه اخیر« واقع نگاری» گویند .

واحدهای مجتمع علوی

آدرس واحد مرکزی

شیراز-بلوار جمهوری اسلامی- روبروی صداو سیما- خیابان جهاد سازندگی- مجتمع آموزشی و فرهنگی علــــوی

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تلفن : 5-07132260881

آدرس شعبه دو

شیراز-بلوار جمهوری اسلامی-نبش خیابان نارون- دبیرستان دخترانه علوی

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تلفن : 7_0712277205