telegram 1  instagram 1  aparat


ادامه بحث داوری ...
? داوری پایانی
منظور داوری‌هایی است که در پایان یک دوره آموزشی در خصوص عملکرد دانش آموز به ویژه نتایج آن انجام می شود .بی شک اطلاعات جمع آوری شده جهت اینگونه داوری‌ها در فرایند یادگیری جمع‌آوری شده است. ساز و کار اینگونه داوری ها با داوری پایانی در نظام سنتی که عمدتاً بر اساس آزمون های مداد کاغذی پایان نوبت انجام می‌گیرد متفاوت است. چرا که در ارزشیابی کیفی توصیفی داوری معلم بر اساس مجموعه‌ای از محصولات و اطلاعات متنوع صورت می‌گیرد. اطلاعات کسب شده از محصولات با ملاک ها و نشانه‌های تحقق اهداف مورد انتظار مورد مقایسه قرار گرفته و بر اساس میزان تحقق انتظارات داوری پایانی صورت می پذیرد. در برنامه ارزشیابی کیفی توصیفی داوری درباره میزان تحقق اهداف بر اساس مقیاس چهار قسمتی خاصی طراحی شده است که معلمان باید آن را در ارائه گزارش پیشرفت تحصیلی و تربیتی مورد استفاده قرار دهند. این چهار سطح به شرح ذیل هستند:
« خیلی خوب »«خوب »«قابل قبول»« نیاز به تلاش بیشتر» داوری در خصوص میزان عملکرد دانش آموز (با استفاده از مقیاس فوق )بر اساس میزان تحقق نشانه ها هر دو هدف صورت می‌پذیرد. دست‌اندرکاران تالیف کتابهای درسی خود این معیارها را تعریف کردند و معلمان محترم می توان با توجه به سطح بندی های صورت گرفته و بر اساس نشانه های تحقق درباره میزان تحقق آن ها داوری نموده اند از رتبه مرتبط استفاده کنند .

واحدهای مجتمع علوی

آدرس واحد مرکزی

شیراز-بلوار جمهوری اسلامی- روبروی صداو سیما- خیابان جهاد سازندگی- مجتمع آموزشی و فرهنگی علــــوی

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تلفن : 5-07132260881

آدرس شعبه دو

شیراز-بلوار جمهوری اسلامی-نبش خیابان نارون- دبیرستان دخترانه علوی

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تلفن : 7_0712277205