اخبار علوی

مسابقه کتاب

ین مسابقه ویژه والدین تمام مقاطع علوی و دانش آموزان متوسطه اول و دوم است.

در پی استقبال گسترده والدین و دانش آموزان از برگزاری مسابقات کتاب « مهارت مطالعه و یادگیری» و شرکت بیش از 500 نفر از والدین و 700 نفر از دانش آموزان در سال های گذشته ، در سال تحصیلی جاری نیز به علت همزمانی آغاز مدارس با ماه های محرم و صفر و آشنایی دانش آموزان و والدین عزیز با فرهنگ اهل بیت (س) دو جلد کتاب « سفرنامه کربلا و سفرنامه قم » تقدیم حضورتان می گردد.

از ویژگی بارز سفرنامه کربلا « شرح راهی است که بعد از 35 سال باز می شود . اولین گروه اعزامی به عتبات پس از جنگ 8 ساله با عراق که نویسنده با خانواده های شهدا همراه می شود . در زمانی که هنوز چتر سنگین دیکتاتوری به نام صدام حسین بر عراق سنگینی می کند و رابطه با ایران در حالت نه جنگ و نه صلح قرار دارد . در این سفر به طور اتفاقی به جای زیارت نامه ، دیوان حافظ همراه می شود و گوشه گوشه سفر را با غزل ها و تفألهایش آکنده از شور و معرفت می کند.

« سفرنامه قم » نیز مقطع بی نظیری از تاریخ ایران را بیان می کند ، زمانی که علمای ثلاث و فقهای به نام حوزه علمیه قم هنوز در قید حیات بوده است و جوانی کم سن و سال در مراجعه حضوری با آن ها رفتار و سکناتشان را ثبت و نقد می کند. حال و هوای آن روزهای جبهه و پشت جبهه ، حس و حال زیارت و توسل و شرح حال آن روزهای مردم قم و حرم حضرت معصومه (س) و مردمی که با جنگ خو گرفته اند و جنگی که با مردم سر جنگ دارد در این سفرنامه تصویر شده است .

بازخوانی این خاطرات که به زبانی ساده و روایت گونه نگاشته شده است برای نسل جوان امروز
( دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان ) و جوانان دیروز ( والدین گرانقدر ) از این نظر جالب خواهد بود که سئوالات زیادی را پاسخ خواهد داد و سئوالات بسیاری را به وجود خواهد آورد.

مسابقه از این کتاب در پایان ماه صفر ( اوایل آذرماه ) به صورت حضوری و آنلاین ( از طریق سایت علوی ) برگزار می گردد به کلیه شرکت کنندگان گواهی شرکت  و شاخه علوی اهدا می گردد و به نفرات برتر علاوه بر شجره علوی جوایز ارزنده ای در دو گروه دانش آموزی و والدین اهدا خواهد گردید.

IMG 5012

ا

طرحی نو : تکلیف در مدرسه ، تحقیق در منزل

در نظام آموزشی ، ما انجام دادن تکالیف و نوشتن مشق شب بخشی از وظایف کودکان است .
از یک سو انجام تکالیف برای عمق بخشی وتثبیت یادگیری و شکوفا شدن استعدادهای درونی
دانش آموزان ضروری است و از سوی دیگر تکالیفی که معمولاً بچه ها در منزل انجام می دهند اغلب بی فایده ، غیر ثمر بخش و برای کودکان و خانواده های آنان کاری ناخوشایند و طاقت فرساست .
آموزگاران از ارائه تکالیف اهداف مهمی چون هدف های مهارتی ، نگرشی و دانشی را دنبال می کنند و برای دستیابی به این هدف ها انواع تکالیف تمرینی ، آمادگی ، کاربردی ، خلاقیتی ، پژوهشی و هوشی را طراحی می نمایند.
آنها انتظار دارند دانش آموزان بخشی از وقت خود را خارج از ساعات مدرسه به انجام دادن این تکالیف اختصاص دهند به همین منظور از شیوه های گوناگون تشویق و تنبیه برای کنترل تکالیف استفاده می کنند تا دانش آموز متعهد به انجام آن باشد.

اتفاقی که در جامعه امروز افتاده است جابجایی نقش ها است .
پدر و مادران مسئولیت و وظایف معلمین را انجام می دهند و معلمین و کادر اجرایی مدارس مسئولیت ها و وظایف والدین را به عهده گرفته اند .

مهمترین عامل این تعارض اجتماعی مشق شب و تکلیف مدرسه است.
مجتمع آموزشی فرهنگی علوی برای ایجاد تعدیل در این آسیب اجتماعی با بهره گیری از نظرات ارزشمند والدین ، کارشناسان تربیتی و تیم آموزشی و پرورشی خود اقدام به طراحی برنامه ای برای اصلاح این ساختار نموده است .

  • مشکلاتی نظیر :
     زمان محدود حضور دانش آموزان در مدرسه (30/7 تا 14 ظهر )
     حجم زیاد کتب درسی و محتوای رسمی
     عدم امکان افزودن بیش از یک ساعت به ساعات روزانه به دلیل کمبود فضای تفریحی و استراحت
     افزایش بیش از حد هزینه هایی نظیر ناهار و میان وعده غذایی و هزینه های پرسنلی )
    بر اساس این طرح روزانه یک زنگ به ساعات حضور دانش آموزان در مدرسه اضافه شده است و آنان مشق و تکالیف نوشتاری نظیر رونویسی ، املاء ، حل نمونه مسأله ریاضی و علوم و انجام تمرین های دروس اجتماعی ، تاریخ ، جغرافیا و دروس فوق برنامه نظیر قرآن ، زبان انگلیسی ، کامپیوتر و ... را در مدرسه زیر نظر مربیان مربوطه انجام می دهند
    در دروس اصلی ریاضی ، علوم و فارسی ،گروه آموزشی هر پایه اقدام به طراحی کاربرگ های آموزشی نموده است که به عنوان تکلیف در مدرسه در اختیار دانش آموزان قرار  می دهند .
    بدین ترتیب آموزگاران و مربیان تکالیف را هدفمند طرح کرده اند و بر انجام آن نظارت می کنند و نقاط ضعف و قوت دانش آموزان را در حین انجام تکالیف مشخص و برطرف می کنند.

    در واقع کنترل تکالیف از حالت کمّی به کیفی تبدیل می شود و تحلیل و ارزیابی بهتری از رفتار آموزشی کودک انجام می گیرد .

این فعالیت ها به گونه ای طراحی شده که برای کودکان جذاب و بدون نیاز و اتکاء به والدین باشد و بیشتر در قالب پروژه های علمی – عملکردی یا دست ورزی انجام می گیرد ودانش آموز حداقل یک هفته برای اجرای هر پروژه زمان خواهد داشت .
امید است این طرح از استرس ها و فشارهای روحی و روانی دانش آموزان و والدین بکاهد و انجام فعالیت های علمی و پژوهشی را برای دانش آموزان خوشایند و شوق آفرین کند.

لطفاً دفتر مدیریت و برنامه ریزی زمان را به صورت روزانه بررسی نمائید و مطابق با عناوین و سرفصل های فعالیت های آموزشی و تربیتی با مدرسه فرزندتان همراهی نمائید.
آزمون های مجازی و الکترونیک دبستان علوی در بلاگ آموزگاران و سایت علوی منبع علمی – آموزشی ارزشمندی برای شما و فرزندتان خواهد بود ، شما می توانید از طریق پنل اختصاصی خودتان با آموزگاران و مربیان و کادر اجرایی مدارس در تماس باشید و در صورت نیاز از مشاورین تحصیلی و روانشناس مستقر در مدرسه یاری بخواهید

توجه نمائید : روش یادگیری در دنیا متحول شده است بزودی اصطلاح یادگیری معکوس و کلاس معکوس را بیشتر خواهید شنید.

 SAM 1029

 

.

آزمون دانش افزایی کارکنان علوی شیراز

در تاریخ  19 مهر 97 ، جهت ترغیب همکاران به آگاهی از قوانین و مقررات ، آئین نامه ، برنامه ها و تقویم اجرایی مدارس  آزمون دانش افزایی کارکنان در مجتمع علوی برگزار گردید.

هدف از برگزاری این آزمون،مطالعه  آیین نامه  و دستور العمل و تقویم اجرایی سال تحصیلی جاری  بوده است. تا ضمن مشارکت فعال در اجرای برنامه ها ، نسبت به توجیه سایر همکاران و دانش آموزان و اولیا اقدام نمایند.

 

WhatsApp Image 2018 10 13 at 1.58.04 AM

WhatsApp Image 2018 10 13 at 1.59.56 AM

واحدهای مجتمع علوی

آدرس واحد مرکزی

شیراز - خیابان جهاد سازندگی - روبروی صداو سیما - مجتمع آموزشی و فرهنگی علــــوی

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تلفن : 5-32260881

آدرس شعبه دو

شیراز،بلوار جمهوری اسلامی،خیابان نارون، دبیرستان دخترانه علوی

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تلفن : 32277191