telegram 1  instagram 1  aparat

در نظام آموزشی ، ما انجام دادن تکالیف و نوشتن مشق شب بخشی از وظایف کودکان است .
از یک سو انجام تکالیف برای عمق بخشی وتثبیت یادگیری و شکوفا شدن استعدادهای درونی
دانش آموزان ضروری است و از سوی دیگر تکالیفی که معمولاً بچه ها در منزل انجام می دهند اغلب بی فایده ، غیر ثمر بخش و برای کودکان و خانواده های آنان کاری ناخوشایند و طاقت فرساست .
آموزگاران از ارائه تکالیف اهداف مهمی چون هدف های مهارتی ، نگرشی و دانشی را دنبال می کنند و برای دستیابی به این هدف ها انواع تکالیف تمرینی ، آمادگی ، کاربردی ، خلاقیتی ، پژوهشی و هوشی را طراحی می نمایند.
آنها انتظار دارند دانش آموزان بخشی از وقت خود را خارج از ساعات مدرسه به انجام دادن این تکالیف اختصاص دهند به همین منظور از شیوه های گوناگون تشویق و تنبیه برای کنترل تکالیف استفاده می کنند تا دانش آموز متعهد به انجام آن باشد.

اتفاقی که در جامعه امروز افتاده است جابجایی نقش ها است .
پدر و مادران مسئولیت و وظایف معلمین را انجام می دهند و معلمین و کادر اجرایی مدارس مسئولیت ها و وظایف والدین را به عهده گرفته اند .

مهمترین عامل این تعارض اجتماعی مشق شب و تکلیف مدرسه است.
مجتمع آموزشی فرهنگی علوی برای ایجاد تعدیل در این آسیب اجتماعی با بهره گیری از نظرات ارزشمند والدین ، کارشناسان تربیتی و تیم آموزشی و پرورشی خود اقدام به طراحی برنامه ای برای اصلاح این ساختار نموده است .

  • مشکلاتی نظیر :
     زمان محدود حضور دانش آموزان در مدرسه (30/7 تا 14 ظهر )
     حجم زیاد کتب درسی و محتوای رسمی
     عدم امکان افزودن بیش از یک ساعت به ساعات روزانه به دلیل کمبود فضای تفریحی و استراحت
     افزایش بیش از حد هزینه هایی نظیر ناهار و میان وعده غذایی و هزینه های پرسنلی )
    بر اساس این طرح روزانه یک زنگ به ساعات حضور دانش آموزان در مدرسه اضافه شده است و آنان مشق و تکالیف نوشتاری نظیر رونویسی ، املاء ، حل نمونه مسأله ریاضی و علوم و انجام تمرین های دروس اجتماعی ، تاریخ ، جغرافیا و دروس فوق برنامه نظیر قرآن ، زبان انگلیسی ، کامپیوتر و ... را در مدرسه زیر نظر مربیان مربوطه انجام می دهند
    در دروس اصلی ریاضی ، علوم و فارسی ،گروه آموزشی هر پایه اقدام به طراحی کاربرگ های آموزشی نموده است که به عنوان تکلیف در مدرسه در اختیار دانش آموزان قرار  می دهند .
    بدین ترتیب آموزگاران و مربیان تکالیف را هدفمند طرح کرده اند و بر انجام آن نظارت می کنند و نقاط ضعف و قوت دانش آموزان را در حین انجام تکالیف مشخص و برطرف می کنند.

    در واقع کنترل تکالیف از حالت کمّی به کیفی تبدیل می شود و تحلیل و ارزیابی بهتری از رفتار آموزشی کودک انجام می گیرد .

این فعالیت ها به گونه ای طراحی شده که برای کودکان جذاب و بدون نیاز و اتکاء به والدین باشد و بیشتر در قالب پروژه های علمی – عملکردی یا دست ورزی انجام می گیرد ودانش آموز حداقل یک هفته برای اجرای هر پروژه زمان خواهد داشت .
امید است این طرح از استرس ها و فشارهای روحی و روانی دانش آموزان و والدین بکاهد و انجام فعالیت های علمی و پژوهشی را برای دانش آموزان خوشایند و شوق آفرین کند.

لطفاً دفتر مدیریت و برنامه ریزی زمان را به صورت روزانه بررسی نمائید و مطابق با عناوین و سرفصل های فعالیت های آموزشی و تربیتی با مدرسه فرزندتان همراهی نمائید.
آزمون های مجازی و الکترونیک دبستان علوی در بلاگ آموزگاران و سایت علوی منبع علمی – آموزشی ارزشمندی برای شما و فرزندتان خواهد بود ، شما می توانید از طریق پنل اختصاصی خودتان با آموزگاران و مربیان و کادر اجرایی مدارس در تماس باشید و در صورت نیاز از مشاورین تحصیلی و روانشناس مستقر در مدرسه یاری بخواهید

توجه نمائید : روش یادگیری در دنیا متحول شده است بزودی اصطلاح یادگیری معکوس و کلاس معکوس را بیشتر خواهید شنید.

 SAM 1029

 

.

واحدهای مجتمع علوی

آدرس واحد مرکزی

شیراز-بلوار جمهوری اسلامی- روبروی صداو سیما- خیابان جهاد سازندگی- مجتمع آموزشی و فرهنگی علــــوی

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تلفن : 5-07132260881

آدرس شعبه دو

شیراز-بلوار جمهوری اسلامی-نبش خیابان نارون- دبیرستان دخترانه علوی

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

تلفن : 7_0712277205